Saturday, February 28, 2009

TNA Wrestling

没错,我在你今天BLOG了吗也有些过同样题目的文章,TNA Wrestling。那时我对TNA的态度还是有所保留,毕竟和WWE比起来它还是有它自己的过人之处。
I have been written the same title in my another blog. Click HERE to read it (it is in Chinese language).

不过,前几天我看完了它的Against All Odds,我想我知道为什么TNA搞了这么久,还是无法和WWE对抗。
After watching TNA's latest pay-per-view, Against All Odds, I think I know why TNA still unable to compete with WWE.

第一,比赛时,选手们的互动非常的差。可能是我没有跟着他们每个礼拜的节目跑,而直接看pay-per-view,总觉得很奇怪。加上选手们的招式运用的蛮不顺畅的,整体上看起来就是卡住卡住,让人看了很像转台,看不下去。
First of all, the interaction between wrestlers are poor. Maybe I didn't follow their weekly programs and straight away go to the pay-per-view, feel weird. The flow of the show is not that smooth, make me wanna stop watching it. I can't switch channel because it was downloaded video clips. Shh....

连TNA里头两大选手的比赛也不列外,Abyss对上Matt Morgan那场更加惨不忍睹。两人好像乐龄人士在对打,出拳看来只能够打死蚂蚁,对方却应拳倒地。许多武器拿出来了,却不被用上场,有点吊人瘾的成分。结尾也是好像把人拿起来然后“轻放”在地上,这样就赢了,实在搞笑。
The battle between the 2 big size wrestlers, Abyss and Matt Morgan also very disappointed me. They fight like old men, they slow, their punches looked like can only kill the ants. Weapons brought out but never use. The finishing part also ridiculous, Abyss seems "putting" Morgan on the floor, just like that.

最后的冠军赛,由Team 3D对垒Kurt Angle对垒Sting的四角战,也是无奈大于一切。赛前看起来很有看头,哪知道一开始比赛,除了几处可看之幕,剩下的就只有可笑了。我觉得幕后的编写员的功夫有少许问题,加上幕前的选手呈现不出完美的动作,就换来了一波又一波的冷场。
The main event, Team 3D vs Kurt Angle vs Sting, also disappointed. Nothing worth to be highlighted here. I think the scripting team and the wrestlers both having problems which lead to the silent crowd, i mean myself :p

一直以来TNA跟我的感觉就是很震撼、招式惊喜十足,从不拖泥带水,但这次之后,我想我还是看WWE就够了。
I used to think that TNA is awlays full of surprise and explosion, but after this PPV, I think I would just stick with WWE.

No comments: